Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Раздзелы сайта

Галоўная

Харчаванне малодшага школьніка

ШТО ПАВІННЫ ВЕДАЦЬ БАЦЬКІ АБ ХАРЧАВАННІ МАЛОДШАГА ШКОЛЬНІКА

  1. Харчаванне дзіцяці павінна заставацца 4-5 разавым!
  2. У дзіцяці ўзрастае нагрузка не толькі фізічная , але і нагрузка на нервовую сістэму! У харчаванні трэба ўлічваць патрэбнасць арганізма дзіцяці ў пэўных вітамінах, макра- і мікраэлементах.
  3. Прыёмы ежы павінны праходзіць у адзін і той жа час!

 

 

ШТО ПАВІННЫ УЛІЧВАЦЬ БАЦЬКІ Ў ЗАБЕСПЯЧЭННІ МАЛОДШАГА ШКОЛЬНІКА ХАРЧАВАННЕМ, ЯКОЕ БУДЗЕ ЦАЛКАМ АДПАВЯДАЦЬ ПАТРЭБАМ КАНКРЭТНАГА ДЗІЦЯЦІ?

 

  1. У які час пачынаюцца навучальныя заняткі ў дзіцяці і як доўга будзе ён дабірацца да школы?
  2. Ці будзе дзіця знаходзіцца ў навучальнай установе ўвесь дзень, ці другую палову дня ён будзе праводзіць па-за школай?
  3. Ці будзе маленькі геній наведваць дадатковыя заняткі, звязаныя з фізічнай нагрузкай або якія патрабуюць уседлівасці?

 

 

ПРЫНЦЫПЫ ХАРЧАВАННЯ ВУЧНЯЎ 1- 4 КЛАСАЎ

  1. Каларыйнасць ежы павінна адпавядаць узроўню нагрузкі. Рэкамендуемыя суадносіны паміж бялкаміі і вугляводамі - 1: 4. Пры гэтым колькасць тлушчаў павінна адпавядаць аб'ёму ужытых бялкоў. Часцяком бацькі надаюць недастаткова ўвагі харчаванню школьнікаў. Калі да паступлення ў школу гэта часткова кампенсавалася рацыёнам ў дашкольнай установе адукацыі (дзіцячым садку), зараз практычна ўсё залежыць толькі ад бацькоў. У школе дзіця, у залежнасці ад таго, наведвае ён групу падоўжанага дня, атрымлівае харчаванне ад 1 да 3 разоў (другі сняданак, абед, падвячорак).
  2. Ежа павінна быць паўнавартаснай, гэта значыць забяспечваць арганізм бялкамі, вугляводамі (у тым ліку і абалонінай садавіны, гародніны і злакаў), тлушчамі, вітамінамі, мінераламі.
  3. Харчаванне павінна ўлічваць стан здароўя дзіцяці.
  4. Рэжым харчавання дзіцяці павінен быць стабільны і прывязаны да раскладу заняткаў навучэнца. Бацькі павінны паклапаціцца пра тое, каб дзіця снедала перад выхадам з хаты ў школу. Праз 2 гадзіны ён атрымае другі сняданак у школьнай сталовай. Абед - прыкладна праз 3-4 гадзіны, пасля вяртання дадому або ў групе падоўжанага дня. Яшчэ праз пару гадзін - лёгкі падвячорак. Увечары - вячэра ў коле сям'і. Паспрабуйце, каб хоць раз у дзень уся сям'я збіралася разам за агульным сталом. Гэты час вам дадзены не толькі для здаволення голаду, але і для зносін адзін з адным у спакойнай абстаноўцы.
  5. Расклад можа адрознівацца, калі Ваша дзіця ходзіць у другую змену. У гэтым выпадку яго трэба пакарміць абедам перад заняткамі, а гарачае харчаванне ён атрымае на адной з перапынкаў. Вячэра - дома.

ПРАПАНУЕМ ВАМ ПРЫКЛАДНЫ РЭЖЫМ ХАРЧАВАННЯ ДЛЯ НАВУЧЭНЦАЎ З УЛІКАМ РАСКЛАДУ ШКОЛЬНАЙ СТАЛОВАЙ:

 

Для школьнікаў, якія займаюцца ў першую змену:

1-й сняданак (з 7.00 да 7.30 гадзін) - 15%;

2-й сняданак (9.40 гадзін) - 20%;

Абед (13.30 гадзін) - 35%;

Падвячорак (16.00) - 10%.

Вячэра (19.30 гадзін) - 20%.

 

Для школьнікаў, якія займаюцца ў другую змену:

 

Сняданак (8 гадзін 30 мін.) - 20%;

Абед (12 гадзін 30 мін.) - 35%;

Падвячорак (16 гадзін 30 мін.) - 20%;

Вячэра (20 гадзін 30 мін.) - 25%.

 

                Паважаныя бацькі, памятайце, што школьнае харчаванне ўсяго толькі дапаўняе хатні рацыён. Бязладнае харчаванне - асноўная прычына парушэнняў працы сістэмы стрававання! Рацыянальнае харчаванне забяспечвае не толькі гарманічнае фізічнае, але і інтэлектуальнае развіццё.

 

АСНОЎНЫЯ ПАМЫЛКІ Ў АРГАНІЗАЦЫІ ХАРЧАВАННЯ МАЛОДШАГА ШКОЛЬНІКА:

 

  • Многія бацькі лічаць, што харчаванне ў школе цалкам забяспечвае патрэбнасць дзіцяці ў ежы.
  • Недахоп садавіны і агародніны ў рацыёне. З-за недахопу вітамінаў і вугляводаў малыя не ў стане паспяхова спраўляцца з вучэбнай нагрузкай. Зніжана здольнасць да інтэлектуальнай дзейнасці. Увага расьсеянае, засяродзіць яго на працяглы час дзіця не можа.
  • Зніжэнне колькасці малака і малочных прадуктаў вядзе да дэфіцыту кальцыя.
  • У рацыёне мяса часта замяняецца больш «хуткімі» ў падрыхтоўцы сасіскі, сардэлькі, каўбасой.
  • У забеспячэнні дзіцяці бялком бацькі ў асноўным надаюць увагу мясу, забываючы аб такім каштоўна харчовым прадукце, як рыба. Калі ў дзіцяці няма алергіі на гэты прадукт, стравы з рыбы павінны прысутнічаць на стале штотыдзень. Менавіта ў марской рыбе ўтрымліваецца фосфар, неабходны для прадуктыўнай дзейнасці мозгу.
  • Бацькі, спадзеючыся на арганізацыю харчавання ў школе, адпраўляюць дзяцей на ўрокі без сняданку. Другі сняданак, як правіла, дзіця ў школьнай сталовай атрымлівае толькі пасля другога ўрока (расклад прыёмаў ежы ў школьнай сталовай Вы можаце даведацца тут). Першыя два ўрокі дзіця сядзіць на ўроках, выпрабоўваючы вострае пачуццё голаду. Натуральна, ЁН НЕ МОЖА паўнавартасна засвойваць навучальны матэрыял. Часцяком першым урокам у раскладзе стаіць фізічная культура, уявіце, як ён будзе адчуваць сябе, калі не папярэдзіць настаўніка пра тое, што ён не паснедаў?!
  • Кантроль за харчаваннем слабее. З'яўляюцца кішэнныя грошы, якія дзіця можа марнаваць на куплю прысмакаў, фастфуду і газіроўкі. Многія бацькі перакананыя, што для працы мозгу абавязкова патрэбна глюкоза, яны купляюць шмат салодкага і мучнога, з-за чаго павышаецца верагоднасць атлусцення.