Размер шрифта
A- A+
Межбуквенное растояние
Цвет сайта
A A A A
Изоображения
Дополнительно

Разделы сайта

Главная

ВМА настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры

Фотоматериалы

Састаў

метадычнага аб’яднання

настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры

(2022/2023 навучальны год)

Прозвішча,

імя, імя па бацьку

Адукацыя

Спецыяльнасць

Стаж

Катэгорыя,

дата атрымання

Тэма

па самаадукацыі

Дуньковіч Валянціна Анатольеўна

Вышэйшая

Беларуская мова і літаратура

27

першая

 

Развіццё творчага патэнцыялу асобы вучня, павышэнне якасці ведаў на ўроках беларускай мовы і літаратуры

Аполька Ніна Васільеўна

Вышэйшая

Беларуская і руская мова і літаратура

28

вышэйшая

 

Фарміраванне ключавых кампетэнцый праз сучасныя медыятэхналогія

Раманюк Алена Вітальеўна

Вышэйшая

Беларуская мова і літаратура

24

вышэйшая

 

Метады і прыёмы актывізацыі пазнаваўчай актыўнасці вучняў на ўроках беларускай мовы

Маісеева Таццяна Сцяпанаўна

Вышэйшая

Беларуская мова і літаратура

19

першая

 

Выкарыстанне сучасных тэхналогій на ўроках беларускай мовы і літаратуры, паказакласных мерапрыемствах

Ляўковіч Наталля Мікалаеўна

Вышэйшая

Педагогіка і методыка пачатковага навучання з дадатковай спецыяльнасцю “Беларуская мова і літаратура”

20

першая

 

Метады і прыёмы фарміравання ўнутранай матывацыі школьнікаў на ўроках беларускай мовы

Макар Ірына Мікалаеўна

Вышэйшая

Беларуская мова і літаратура

12

Без катыгорыі

Фарміраванне моўнай кампетэнцыі вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры

Углянец Алеся Анатольеўна

Вышэйшая

Беларуская мова і літаратура

Без катыгорыі

 Кіраўнік аб'яднання Дуньковіч Валянціна Анатольеўна.

План

работы метадычнага аб’яднання

настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры

на 2024 – 2025 навучальны год

п/п

Змест дзейнасці

Форма правядзення

Тэрміны выканання

Адказныя выканаўцы

1

Складанне плана работы метадычнага аб’яднання на навучальны год

ТЭМА:Рэалізацыя задач Года якасці сродкамі вучэбных прадметаў „Беларуская мова“, „Беларуская літаратура“, у тым ліку ў кантэксце фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў.

Мэты метадычнай работы:удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці настаўніка па пытаннях фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў сродкамі вучэбнага прадмета.

Задачы:

  • павысіць узровень валодання настаўнікамі сучаснай нарматыўнай прававой і вучэбна-метадычнай базай адукацыйнага працэсу, у тым ліку па пытаннях фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў сродкамі вучэбнага прадмета;
  • абагульніць тэарэтычныя асновы функцыянальнай адукаванасці і зрабіць агляд вопыту выкарыстання тэхналогій фарміравання фунцыянальнай адукаванасці вучняў;
  • садзейнічаць асэнсаванай зацікаўленасці настаўнікаў работай па фарміраванні функцыянальнай адукаванасці вучняў праз павышэнне ўзроўню самаадукацыі, вывучэнне і ўкараненне новых адукацыйных тэхналогій;
  • забяспечыць метадычнае суправаджэнне росту прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў.

Вывучэнне рэкамендацый, ІМП

Да

21.08.2024

Дуньковіч В.А.

2

Пасяджэнне 1

ТЭМА: Зместавыя і арганізацыйна-метадычныя асаблівасці адукацыйнага працэсу па беларускай мове і літаратуры ў 2024/2025 навучальным годзе.

Мэта: забяспечыць своечасовае і якаснае засваенне настаўнікамі нарматыўных прававых дакументаў, якія рэгламентуюць адукацыйны працэс у   2024/2025 навучальным годзе.

Задачы:

-         пазнаёміць з нарматыўным правававым і вучэбна-метадычным забеспячэннем адукацыйнага працэсу ў 2024/2025 навучальным годзе;

-         садзейнічаць стварэнню матывацыйнай і эмацыянальна-валявой установак педагогаў на паспяховую работу ў новым навучальным годзе;

-         спланаваць работу ШВМА;

-         змадэліраваць каляндарна-тэматычнае планаванне.

Пытанні для абмеркавання:

1.Вывучэнне інструктыўна-метадычнага пісьма Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі адукацыйнага працэсу пры вывучэнні прадметаў “Беларуская мова” і “ Беларуская літаратура” ў 2024/2025 навучальным годзе.                                 

  1. Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу па прадметах “Беларуская мова” і “ Беларуская літаратура” ў 2024/2025 навучальным годзе:
Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншыя нарматыўныя прававыя акты, якія рэгулююць пытанні арганізацыі адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах: асноўныя палажэнні, выхаванне ў сістэме адукацыі, агульныя патрабаванні да арганізацыі адукацыйнага працэсу;правілы бяспекі арганізацыі адукацыйнага працэсу, арганізацыі выхаваўчага працэсу ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі;абноўленая вучэбная праграма па беларускай літаратуры для VIII класа;новыя вучэбныя і вучэбна-метадычныя дапаможнікі па вучэбных прадметах «Беларуская мова», «Беларуская літаратура»;электронныя дадаткі да вучэбных дапаможнікаў па вучэбных прадметах «Беларуская мова», «Беларуская літаратура», размешчаныя на інтэрнэт-рэсурсе «Профільнае навучанне» (http://profil.adu.by): мэтавае прызначэнне, магчымасці выкарыстання пры вывучэнні адпаведных вучэбных прадметаў у Х і ХІ класах на павышаным узроўні.

3. Арганізацыя работы метадычнага аб’яднання ў 2024/2025 навучальным годзе.

4. Мадэліраванне каляндарна-тэматычнага планавання.         

Інструктыўна-метадычная нарада

29.08.2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дуньковіч В.А.

 

 

 

 

 

 

Дуньковіч В.А.

Настаўнікі-прадметнікі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дуньковіч В.А.

 

Настаўнікі беларускай мовы і літаратуры

3

Пасяджэнне 2

ТЭМА: Сучасныя вучэбныя заняткі па беларускай мове і літаратуры ў кантэксце фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў.

Мэта: абагульненне тэарэтычных асноў функцыянальнай адукаванасці і агляд вопыту выкарыстання тэхналогій фарміравання фунцыянальнай адукаванасці вучняў.

Задачы:

-         абмеркаваць сучасныя заняткі па беларускай мове і літаратуры ў кантэксце фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў;

-         удасканальваць методыку, тэхналогіі работы настаўнікаў па фарміраванні функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры.

Пытанні для абмеркавання:

1. Сучасныя вучэбныя заняткі па беларускай мове і літаратуры ў кантэксце фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў.

2.Фарміраванне функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры з дапамогай сучасных, у тым ліку інфармацыйна-камп’ютарных, тэхналогій і метадаў навучання (развіццё крытычнага мыслення, «адкрытая прастора», шматмерныя дыдактычныя інструменты, праблемнае навучанне і інш.).                                

Семінар-практыкум

 

 

 

 

 

 

 

Лістапад 2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Маісеева Т.С.

 

 

Макар І.М.

4

 

Пасяджэнне 3

ТЭМА: Фарміраванне і развіццё функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках як найважнейшая ўмова павышэння якасці адукацыі.

Мэта: удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў па фарміраванні функцыянальнай адукаванасці вучняў.

Задачы:

-         пазнаёміць са шляхамі фарміравання і развіцця функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры;

-         садзейнічаць удасканаленню форм, метадаў і прыёмаў работы настаўнікаў па фарміраванні функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры.

Пытанні для абмеркавання:

  1. Выкарыстанне інавацыйных форм і метадаў інтэнсіфікацыі навучання (кейс-метад, дэбаты, дыскусіі, гульнявыя метады і інш.) на ўроках беларускай мовы і літаратуры як інструмент фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў.
  2. Формы, метады і прыёмы фарміравання і развіцця чытацкай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры

Семінар

 

Студзень 2025

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Раманюк А.В.

 

 

 

 

 

Вафек І.І.

 

5

Пасяджэнне 4

ТЭМА: Фунцыянальная адукаванасць настаўніка – аснова развіцця функцыянальнай адукаванасці вучня.

Мэта: выпрацоўка станоўчай матывацыі ў педагогаў да прафесійнай самарэалізацыі.

Задачы:

- разгледзець шляхі фарміравання і развіцця функцыянальнай адукаванасці настаўніка;

- падвесці вынікі метадычнай работы за навучальны год і вызначыць перспектыўныя стратэгіі работы вучэбна-метадычнага аб’яднання на 2025/2026 навучальны год.

Пытанні для абмеркавання:

Пытанні для абмеркавання:

  1. Эфектыўнасць работы настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры па рэалізацыі задач Года якасці сродкамі вучэбных прадметаў „Беларуская мова“, „Беларуская літаратура“.
  2. Арганізацыя выпускных экзаменаў у 9-х класах, гатоўнасць вучняў 11-х класаў да ЦЭ і ЦТ.                                                                                                      
  3. Падвядзенне вынікаў метадычнай работы за 2024/2025 навучальны год.

Метадычны дыялог

 

Сакавік 2025

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аполька Н.В.

 

 

 

Дуньковіч В.А.

 

Дуньковіч В.А.