1
|
Складанне плана работы метадычнага аб’яднання на навучальны год
ТЭМА:Рэалізацыя задач Года якасці сродкамі вучэбных прадметаў „Беларуская мова“, „Беларуская літаратура“, у тым ліку ў кантэксце фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў.
Мэты метадычнай работы:удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці настаўніка па пытаннях фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў сродкамі вучэбнага прадмета.
Задачы:
- павысіць узровень валодання настаўнікамі сучаснай нарматыўнай прававой і вучэбна-метадычнай базай адукацыйнага працэсу, у тым ліку па пытаннях фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў сродкамі вучэбнага прадмета;
- абагульніць тэарэтычныя асновы функцыянальнай адукаванасці і зрабіць агляд вопыту выкарыстання тэхналогій фарміравання фунцыянальнай адукаванасці вучняў;
- садзейнічаць асэнсаванай зацікаўленасці настаўнікаў работай па фарміраванні функцыянальнай адукаванасці вучняў праз павышэнне ўзроўню самаадукацыі, вывучэнне і ўкараненне новых адукацыйных тэхналогій;
- забяспечыць метадычнае суправаджэнне росту прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў.
|
Вывучэнне рэкамендацый, ІМП
|
Да
21.08.2024
|
Дуньковіч В.А.
|
2
|
Пасяджэнне 1
ТЭМА: Зместавыя і арганізацыйна-метадычныя асаблівасці адукацыйнага працэсу па беларускай мове і літаратуры ў 2024/2025 навучальным годзе.
Мэта: забяспечыць своечасовае і якаснае засваенне настаўнікамі нарматыўных прававых дакументаў, якія рэгламентуюць адукацыйны працэс у 2024/2025 навучальным годзе.
Задачы:
- пазнаёміць з нарматыўным правававым і вучэбна-метадычным забеспячэннем адукацыйнага працэсу ў 2024/2025 навучальным годзе;
- садзейнічаць стварэнню матывацыйнай і эмацыянальна-валявой установак педагогаў на паспяховую работу ў новым навучальным годзе;
- спланаваць работу ШВМА;
- змадэліраваць каляндарна-тэматычнае планаванне.
Пытанні для абмеркавання:
1.Вывучэнне інструктыўна-метадычнага пісьма Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі адукацыйнага працэсу пры вывучэнні прадметаў “Беларуская мова” і “ Беларуская літаратура” ў 2024/2025 навучальным годзе.
- Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу па прадметах “Беларуская мова” і “ Беларуская літаратура” ў 2024/2025 навучальным годзе:
Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншыя нарматыўныя прававыя акты, якія рэгулююць пытанні арганізацыі адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах: асноўныя палажэнні, выхаванне ў сістэме адукацыі, агульныя патрабаванні да арганізацыі адукацыйнага працэсу;правілы бяспекі арганізацыі адукацыйнага працэсу, арганізацыі выхаваўчага працэсу ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі;абноўленая вучэбная праграма па беларускай літаратуры для VIII класа;новыя вучэбныя і вучэбна-метадычныя дапаможнікі па вучэбных прадметах «Беларуская мова», «Беларуская літаратура»;электронныя дадаткі да вучэбных дапаможнікаў па вучэбных прадметах «Беларуская мова», «Беларуская літаратура», размешчаныя на інтэрнэт-рэсурсе «Профільнае навучанне» (http://profil.adu.by): мэтавае прызначэнне, магчымасці выкарыстання пры вывучэнні адпаведных вучэбных прадметаў у Х і ХІ класах на павышаным узроўні.
3. Арганізацыя работы метадычнага аб’яднання ў 2024/2025 навучальным годзе.
4. Мадэліраванне каляндарна-тэматычнага планавання.
|
Інструктыўна-метадычная нарада
|
29.08.2024
|
Дуньковіч В.А.
Дуньковіч В.А.
Настаўнікі-прадметнікі
Дуньковіч В.А.
Настаўнікі беларускай мовы і літаратуры
|
3
|
Пасяджэнне 2
ТЭМА: Сучасныя вучэбныя заняткі па беларускай мове і літаратуры ў кантэксце фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў.
Мэта: абагульненне тэарэтычных асноў функцыянальнай адукаванасці і агляд вопыту выкарыстання тэхналогій фарміравання фунцыянальнай адукаванасці вучняў.
Задачы:
- абмеркаваць сучасныя заняткі па беларускай мове і літаратуры ў кантэксце фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў;
- удасканальваць методыку, тэхналогіі работы настаўнікаў па фарміраванні функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры.
Пытанні для абмеркавання:
1. Сучасныя вучэбныя заняткі па беларускай мове і літаратуры ў кантэксце фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў.
2.Фарміраванне функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры з дапамогай сучасных, у тым ліку інфармацыйна-камп’ютарных, тэхналогій і метадаў навучання (развіццё крытычнага мыслення, «адкрытая прастора», шматмерныя дыдактычныя інструменты, праблемнае навучанне і інш.).
|
Семінар-практыкум
|
Лістапад 2024
|
Маісеева Т.С.
Макар І.М.
|
4
|
Пасяджэнне 3
ТЭМА: Фарміраванне і развіццё функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках як найважнейшая ўмова павышэння якасці адукацыі.
Мэта: удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў па фарміраванні функцыянальнай адукаванасці вучняў.
Задачы:
- пазнаёміць са шляхамі фарміравання і развіцця функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры;
- садзейнічаць удасканаленню форм, метадаў і прыёмаў работы настаўнікаў па фарміраванні функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры.
Пытанні для абмеркавання:
- Выкарыстанне інавацыйных форм і метадаў інтэнсіфікацыі навучання (кейс-метад, дэбаты, дыскусіі, гульнявыя метады і інш.) на ўроках беларускай мовы і літаратуры як інструмент фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў.
- Формы, метады і прыёмы фарміравання і развіцця чытацкай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры
|
Семінар
|
Студзень 2025
|
Раманюк А.В.
Вафек І.І.
|
5
|
Пасяджэнне 4
ТЭМА: Фунцыянальная адукаванасць настаўніка – аснова развіцця функцыянальнай адукаванасці вучня.
Мэта: выпрацоўка станоўчай матывацыі ў педагогаў да прафесійнай самарэалізацыі.
Задачы:
- разгледзець шляхі фарміравання і развіцця функцыянальнай адукаванасці настаўніка;
- падвесці вынікі метадычнай работы за навучальны год і вызначыць перспектыўныя стратэгіі работы вучэбна-метадычнага аб’яднання на 2025/2026 навучальны год.
Пытанні для абмеркавання:
Пытанні для абмеркавання:
- Эфектыўнасць работы настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры па рэалізацыі задач Года якасці сродкамі вучэбных прадметаў „Беларуская мова“, „Беларуская літаратура“.
- Арганізацыя выпускных экзаменаў у 9-х класах, гатоўнасць вучняў 11-х класаў да ЦЭ і ЦТ.
- Падвядзенне вынікаў метадычнай работы за 2024/2025 навучальны год.
|
Метадычны дыялог
|
Сакавік 2025
|
Аполька Н.В.
Дуньковіч В.А.
Дуньковіч В.А.
|